Autobusové garáže DPP:

Číslo garáže: Název garáže Adresa:

2

Klíčov

Letňanská 24, Praha 9

4

Vršovice

Nad Vršovskou horou, Praha 10

5

Kačerov

Ke Garážím 2, Praha 4

6

Hostivař

U vozovny 6, Praha 10

7

Řepy

Reinerova 5, Praha 17

 

Garáže Klíčov:

Tyto garáže byly slavnostně otevřeny v roce 1973, přesněji 5.března. Klíčovské garáže jsou konkrétně umístěny v sevření ulic Čakovická, Letňanská a Kbelská. Původně byly garáže vystaveny pro méně než 200 autobusů, tento počet garážovaných autobusů se dodnes zvýšil na počet okolo 300 garážovaných vozů (a to především na venkovních odstavných plochách). Garáže Klíčov byly vystaveny zejména pro zlepšení obslužnosti severní a východní Prahy, která se začala rozvíjet až v 70 letech, a to je také důvodem proč garáže Klíčov byly vystaveny až na začátku 80 let. Garáže Klíčov se skládají z venkovních odstavných ploch, odstavných a opravárenských hal. V těchto garážích jsou odstavovány klasické 12 metrové autobusy, ale i kloubové 18 metrové autobusy.

 

 

Garáže Vršovice:

Garáže Vršovice pochází z roku 1955, konkrétně byly otevřeny dne 2. dubna. Tento areál byl původně vybudován a určen výhradně pro deponování pražských trolejbusů. Tato novostavba přímo nahradila starou vozovnu trolejbusů, která byla umístěna v pražských Vinohradech. Z důvodu klesajícího významu trolejbusové dopravy a pak její následné zrušení bylo dopravním podnikem rozhodnuto o transféru využívání garáží z trolejbusové také na autobusovou dopravu. Za těchto smíšených podmínek fungovalo toto depo celé 4 roky, kdy jsme zde mohli vídat trolejbusy společně s autobusy. Od roku 1968, kdy došlo k úplnému zrušení trolejbusové dopravy na území Hlavního města Prahy, byly garáže Vršovice využívány výhradně k deponování autobusů. Garáže se i nadále rozrůstali, a to zejména o odstavné plochy společně s rozvíjejícími se sídlišti v okolí. Dnes jsou ve Vršovicích garážovány pouze klasické 12 metrové autobusy a stále i dnes jsou Vršovické garáže nejmenší v Praze, i když disponují už i halou denního ošetření.

 

 

Garáže Kačerov:

Garáže Kačerov byly zprovozněny v roce 1966 a to v době, kdy se Praha začínala již plně rozvíjet a rozrůstat zejměna o sídliště. Garáže jsou umístěny nedaleko stejnojmeného depa, které je určeno pro vozy metra. Garáže mají též jak je v pražské dopravě zvykem i stejnojmenou zastávku. Provozní zajímavostí je zde deponování elektrobusů Ikarus, které jezdí na lince 291 a 128. V kačerovských garážích je šestero odstavných ploch a na kterých jsou odstavovány autobusy 12m, ale i 18m. V dnešních číslech je zde odstavováno kolem dvouset autobusů, které jezdí zejména do jihozápadní části Prahy.

 

 

Garáže Hostivař:

Garáže Hostivař, které jsou také někdy v odborných kruzích nazývány jako DOZ Hostivař, jsou umístěny v městské čtvrti Malešice. Tento areál byl otevřen v roce 1985, od tohoto roku se zde začala provádět těžká údržba autobusů, jedná se tedy o poměrně mladinký a nový areál. Garáže jako takové, zde však začaly fungovat až od roku 1994, což z garáží Hostivař dělá nejmladší autobusové garáže DPP. V roce 2000 zde byla vystavěna velká odstavná plocha až pro 160 autobusů. Dnes v tomto rozlehlém areálu sídlí také podniková autoškola a jsou zde i deponovány zájezdové autobusy.

 

 

Garáže Řepy:

Výstavba areálu v Řepích byla zahájen již v druhé polovině 60 let. Kvůli velkému rozmachu autobusové dopravy v Praze byly několikrát předělávány z důvodu jejich kapacity na konečných 300 autobusů. Garáže byly tedy nakonec otevřeny v roce 1984, kdy se sem nastěhovala veškerá technická základna a pracovníci z vozovny Dejvice. Dnes jsou zde zastoupeny skoro všechny typy vozidel, které má DPP ve svém vlastnictví. Garáže Řepy jsou po areálu v Hostivaři druhými nejmladšími garážemi v Praze.